Πανελλήνιες 2022: Ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια

Αριθμός εισακτέων

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τον αριθμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια. Επιπροσθέτως, ανακοινώθηκαν τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η κατανομή όσων υποψηφίων συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2022.

Ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος).

Πανελλήνιες 2022Με 9.021 θέσεις λιγότερες από πέρυσι, να υπενθυμίσουμε ότι ο αριθμός εισακτέων το 2021 ήταν 77.415 (ο οποίος και αυτός είχε μειωθεί κατά 555 σε σχέση με το 2020), βλέπουμε ένα νέο ρεκόρ μείωσης των θέσεων στα Πανεπιστήμια της χώρας. Στο σχέδιο αναδιάταξης του πανεπιστημιακού χάρτη, το οποίο μεταφράζεται με συγχωνεύσεις αλλά και κλείσιμο σχολών, μειώνονται αισθητά οι θέσεις με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μένουν εκτός των ακαδημαϊκών σχολών.

Να σημειώσουμε εδώ ότι παρατηρείται μεγαλύτερη μείωση θέσεων στα Πανεπιστήμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και όχι τόσο στα περιφερειακά.

Τα Κριτήρια που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας

Σύμφωνα με ΦΕΚ που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ‘με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών’, τα κριτήρια είναι τα ακόλουθα:

  • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
  • Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
  • Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.